Na vele jaren duidelijkheid over de woonarken Seveningseweg

Na vele jaren duidelijkheid over de woonarken Seveningsweg.
Eind de jaren 90 is al over een ontwerp bestemmingsplan voor een permanente woonbestemming met de eigenaren en bewoners van de woonarken aan de Seveningseweg gesproken.
Echter onduidelijk is en blijft waarom tot nu toe geen uitvoering is gegeven de bestemming permanente bewoning te regelen. De bestemming is nu voor recreatief gebruik. Op basis van deze verwachting voor permanente woonbestemming hebben de eigenaren/bewoners geïnvesteerd in de woonarken en het bijbehorende erf.
VVD raadslid en lijsttrekker bij de komende verkiezingen Harry Bruins heeft zich fors ingezet om deze definitieve woonbestemming alsnog te regelen. Bruins heeft hiertoe vele gesprekken gevoerd en uiteindelijk samen met Jan Marskamp (CDA) een amendement opgesteld om deze permanente woonbestemming als nog te regelen.

De fracties van Kampen Sociaal en GBK hebben het amendement mede ingediend. De raad heeft in meerderheid het amendement aangenomen bij de vaststelling van de gebiedsvisie Ganzendiep, Seveningen en De Noord.