Werkbezoek VVD kamerlid Daniël Koerhuis aan Kampen

VVD Tweede kamerlid Daniël Koerhuis, Provinciaal Statenlid Kees Hofstee en VVD kandidaat Statenlid Mente Bonestroo (Kampen) brachten vrijdag 13 maart een werkbezoek aan Kampen.

Met de raadsleden Marieke Spijkerman en Beent Keulen is een bezoek gebracht aan de binnenstad. Ter afsluiting heeft een gesprek plaatsgevonden met economie wethouder Geert Meijering.

Er is een bezoek gebracht aan twee winkels, de vernieuwde Hema en Intertoys.

Jan Troost, bestuurslid van Stichting Kamper Partners, heeft een toelichting gegeven op hun inzet om de stad nog meer te promoten. Veel aandacht voor toerisme, stadsmanagement, evenementen en een bijdrage aan de groei van de Kamper economie. Er is een forse toename van het aantal bezoekers aan Kampen, volgens Troost.

De ondernemers hebben aandacht gevraagd voor het vergunningen beleid, het parkeerbeleid, het “fietsparkeren” in de winkelstraat, laat het vooral gezellig blijven, de leegstand van winkelpanden en wie komt er zo al wonen in de Oudestraat.

Marieke Spijkerman heeft de ondersteuning van Overijssel voor de Kamper evenementen aan de orde gesteld. Evenementen als Sail en Kerst in Oud Kampen hebben naast een regionale ook een landelijke uitstraling en zetten Kampen en de provincie op de kaart. Dat verdient ondersteuning van de provincie.

Beent Keulen pleit voor de ontwikkeling van de regio Zwolle. Het moet ook in Den Haag duidelijk zijn dat deze groeiregio voor de economie van groot belang is.

Koerhuis en Hofstee laten weten onder de indruk te zijn wat Kampen allemaal realiseert. De meegegeven boodschappen zijn ook helder verwoord.