VVD Kampen/IJsselmuiden & Nationale Vrijwilligersdag

De VVD Kampen IJsselmuiden heeft in het kader van de Nationale Vrijwilligersdag op 7 december aandacht voor een aantal van de vele vrijwilligers die in Kampen actief zijn. Vrijwilligers zijn het cement van onze samenleving en onmisbaar voor bijvoorbeeld onze ouderen. Daarnaast ook voor de vele stichtingen, verenigingen en clubs die Kampen rijk is. En dat verdient aandacht en waardering met een bezoek en traktatie, vindt Marieke Spijkerman.

© VVD Kampen/IJsselmuiden

De Stichting tot behoud van de Kamper Botters bestaat ruim 23 jaar. Er zijn gemiddeld 25 vrijwilligers actief waarvan 7 vanaf het eerste jaar. Ze zetten zich in om het varend erfgoed, botters en punters, in stand te houden. Jaarlijks organiseert men de Oostwalbotterrace en bezoeken ze met de botters meerdere evenementen. Een mooie en trotse club die Kampen op de kaart zet!

Een aantal van de vele vrijwilligers die bij Myosotis-IJsselheem actief zijn hebben we ook onze blijk van waardering gegeven. Bij Myosotis zijn maar liefst 260 vrijwilligers actief. Ze ondersteunen in de keuken, gaan met ouderen naar buiten, helpen bij bewegen en activeren of de bingo avond. Met heel veel liefde en aandacht en zoals een vrijwilliger het mooi omschreef “voor een glimlach”. Wij zijn onder de indruk van de enthousiaste en betrokken inzet van alle vrijwilligers.