Verkeerssituatie Stadsbrug

De verkeerstesten op en rond de Kamperbrug blijven ons bezig houden en volgen we nauwgezet. Vanaf 19 april 2017 is het verboden linksaf te slaan vanaf de Zwolseweg richting de Stadsbrug/Kampen-binnenstad voor een periode van vier weken. De effecten van deze maatregel worden gemeten en gemonitord op verkeersveiligheid en doorstroming op het wegennet in IJsselmuiden. Wij beoordelen de evaluatie en monitoring kritisch en zijn van mening dat de maatregelen niet tot knelpunten of gevaarlijke situaties moeten leiden in IJsselmuiden. Bovenal pleiten we ervoor dat de maatregelen moeten passen binnen het VCP voor onze stad. Door deze maatregel wordt Kampen ook moeilijker bereikbaar voor de bewoners die aan de andere kant van de brug wonen. Er moet veel meer omgereden worden voor een bezoek aan winkels, restaurants, bibliotheek, theater en ook voor bezorgend en woon/werk verkeer betekent het meer km´s rijden. Dat moeten we toch niet willen!

Wij willen een gastvrij Kampen waar iedereen makkelijk in kan rijden en makkelijk een passende parkeerplek vindt. Rijdend over de Zwolseweg zie je het mooiste stadsfront van Nederland, het kan niet zo zijn dat door deze verkeersmaatregel bezoekers onze stad links laten liggen.