VVD Statenfractie 29 maart op werkbezoek in Kampen

Op woensdag 29 maart komt de VVD Statenfractie op uitnodiging van de fractie voor een werkbezoek naar Kampen. Centraal thema is de waterveiligheid en de omgevingsvisie.

Tijdens een overleg met de Statenfractie heeft Beent Keulen zijn grote zorgen geuit over de gevolgen van de nieuwe Provinciale Omgevingsvisie voor het Kampereiland. Volgens de VVD fractie mogen de ondernemers, veelal kapitaalsintensieve bedrijven, op het Kampereiland niet de dupe worden van de veranderende waterveiligheid. Ook zal gewezen worden op de noodzaak de dijken te verbeteren en te verzwaren. Na een toelichting in de museumboerderij wordt de problematiek van de dijk ter plaatse bekeken.

Vervolgens brengt de delegatie een werkbezoek aan IJsseldelta-Zuid, het project Ruimte voor de Rivier. De VVD fractie Kampen gaat met dit werkbezoek de Statenleden informeren over hoe binnen de gemeente Kampen gewerkt wordt en plannen worden ontwikkeld voor de waterveiligheid. De Provinciale omgevingsvisie moet naadloos aansluiten op deze initiatieven. Natuurlijk zal ook het go of no-go besluit rond het ontwikkelen van de woonlocatie Reeve aan de orde komen.

Na de minister van Infrastructuur, Melanie Schultz van Haegen en vervolgens ons Tweede Kamerlid Malik Azmani wordt nu de VVD Statenfractie bijgepraat en geïnformeerd over wat er speelt en wat specifiek de problematiek van Kampen is.