Minister Schultz van Haegen in Kampen

Minister Melanie Schultz van Haegen liet tijdens haar bezoek aan Kampen op donderdag 23 februari aan ondernemers weten dat onze infrastructuur de ruggengraat is van onze economie: ‘Blijven investeren is belangrijk, daar waar een euro het meeste rendement oplevert. Overijssel is belangrijk voor onze economie, daarom investeren we hier. De provincie staat zeker op ons netvlies.’ Cofinanciering speelt daar volgens haar een belangrijke rol bij. Het zijn welbestede euro’s.’

De minister was in Kampen waar ze gesproken heeft met inwoners en ondernemers. Een mooie gelegenheid voor fractievoorzitter Beent Keulen, wethouder Martin Ekker en VVD statenlid Regien Courtz om te laten zien dat de regio samen met gemeenten, provincie en Rijk de mouwen uitsteekt. Er gaat volgens de minister de komende jaren fors geïnvesteerd worden in wegen in Overijssel. Voor Kampen is de verbreding van de N50 van het grootste belang. De aanwezige ondernemers lieten weten dat de files op de N50 voor veel vertraging zorgt en dat kost geld. De N50 is de belangrijke toevoerroute naar de A28. Martin Ekker sprak nog even met de minister over de toezegging dat de brede sluis in de afsluitdijk financieel is afgedekt. Belangrijk voor de bereikbaarheid van onze havens o.a. Kampen.

Beent Keulen: ‘We bieden voor de ontwikkeling van de regio Kampen-Zwolle prima mogelijkheden voor bedrijfsvestiging en wonen. Daarbij zijn goede verbindingen over weg, water en spoor van essentieel belang’.

Een mooi werkbezoek om de minister ook eens kennis te laten maken met de binnenstad van Kampen ondanks de regen en de storm. De wensen voor deze regio zijn genoteerd.