Bezoek Minister Melanie Schultz van Haegen 23 februari aan Kampen

De VVD Kampen-IJsselmuiden ontvangt donderdag 23 februari de minister van Infrastructuur en Milieu, Melanie Schultz-van Haegen, in Kampen. Na ontvangst om 14.00 uur aan de IJsselmuider kant van de Stadsbrug gaat de minister met een VVD delegatie een rondwandeling maken door de Oudestraat.

Tijdens het bezoek kan men met de minister spontaan in gesprek gaan over wat er speelt onder de inwoners van Kampen. Over standpunten van de VVD, misschien heeft men een vraag of wil men zijn/haar zorgen delen.

Het bezoek wordt afgerond met een gesprek met ondernemers over het belang van een goede ontsluiting over weg, water en spoor voor een goede ontwikkeling van de regio Zwolle-Kampen.

VVD fractievoorzitter Beent Keulen: “Natuurlijk gaan we de minister informeren over de forse eigen bijdragen van provincie, gemeenten en bedrijfsleven voor de noodzakelijke versterking van de wegenstructuur. Het is belangrijk dat Den Haag deze inzet beloont en met spoed de verbreding van de N50 mogelijk maakt’. We zien goede mogelijkheden dat de verbreding al in 2019 gebeurt. De regio is er klaar voor” aldus Keulen. “VVD Kampen gaat er van uit dat bij de formatie in maart de regionale ontwikkeling een prominente plaats in de onderhandelingen krijgt.”

Het programma is als volgt:

14.00 uur        Ontvangst van de minister aan de IJsselmuider kant van de Stadsbrug. Bij het station Kampen.

In het kort gaat de VVD fractievoorzitter, de heer Beent Keulen, een aantal punten onder de aandacht van de minister brengen.

·  Wat is nodig voor een goede ontwikkeling van de regio Kampen-Zwolle met naast Zwolle, Kampen als centraal punt in deze ontwikkeling. Van belang is een goede ontsluiting over de weg, water en spoor.

·  Wat is daarbij nodig voor de bereikbaarheid van Kampen, de binnenstad en de bedrijventerreinen. (Aandacht voor de Stadsbrug, oeverkruispunt, door VVD gewenste aanpassing infrastructuur rond dit kruispunt).

·  Over de bereidheid van provincie, gemeenten en het bedrijfsleven om te investeren in deze regio maar we hebben de hulp van Den Haag wel nodig. Deze regio heeft bewezen een centrale plaats als groeiregio in ons land in te nemen.

·  De gunstige liggen van deze regio.

14.10 uur.       Vervolgens loopt de delegatie over de brug richting binnenstad. Thema: 'Water verbind' tijdens deze wandeling wordt de minister geïnformeerd over de Internationale Hanzedagen van 15 juni tot 18 juni in Kampen. Op vrijdag 16 juni wordt een groot internationaal congres georganiseerd door en met het bedrijfsleven over economie, veiligheid en klimaat.

14.20 uur.       Rondwandeling door de stad met name de Oudestraat. Voorbijgangers worden in de gelegenheid gesteld de minister aan te spreken wat hen bezig houdt, wat zij vinden van de politiek, over wat er landelijk en plaatselijk speelt. De VVD fractie Kampen, wethouder, Statenleden en bestuur zijn aanwezig.

15.15 uur.       Gesprek met een aantal ondernemers uit Kampen en VVD Statenlid Regien Courtz o.l.v. Beent Keulen over wat noodzakelijk is voor de versterking van de regio, de kansen en de ontwikkeling van de bedrijven.

Deze ontmoeting vindt plaats in De Eenhoorn, Oudestraat 103.