Raadspraat Marieke Spijkerman januari 2017

2017, de kop is er af!

De eerste maand van dit nieuwe jaar is alweer ten einde. Het jaar! waarin we als Raad toewerken naar een go / no go besluit voor Reeve. Het jaar! waarin we in maart verkiezingen hebben voor de Tweede Kamer. Het jaar! waarin we ons voorbereiden op de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. En het jaar! van de Hanzedagen in Kampen in juni.

Verkiezingen

Het zal ongetwijfeld niemand ontgaan zijn dat er weer Tweede Kamer verkiezingen aankomen. Via social media, tv, radio en de brievenbus ontvangt u veel informatie.

Vertegenwoordigers vanuit de regio zijn belangrijk in de Tweede Kamer. Vertegenwoordigers die voor ons, lokale politici, direct benaderbaar zijn en die weten wat er speelt in onze regio. Doordat lokale politici uit Overijssel de Tweede Kamer woordvoerder hebben geïnformeerd en ook overtuigd van het belang van een veiliger N50 is er budget voor vrijgemaakt. Op zaterdag 4 maart zal Overijssels VVD kandidaat Kamerlid Malik Azmani in Kampen zijn. Hij gaat graag met u, de kiezer, in gesprek. Om te horen wat u belangrijk vindt. Denk mee en geef je mening of deel wat u belangrijk vindt voor ons land. De fractie van de VVD Kampen IJsselmuiden zal uiteraard ook aanwezig zijn daarmee kan u bespreken wat u belangrijk vind voor de gemeente Kampen. (Exacte tijd en locatie maken we via de media bekend)

Reeve

Afgelopen donderdag stond zowel het verantwoordingsdebat Reeve als de regionale woonafspraken Reeve op de agenda van onze Raad. Twee onderwerpen die een noodzakelijke basis zijn voor de go / no go besluitvorming over Reeve. De VVD is blij met de regionale woonafspraken die opnieuw gemaakt zijn. Het is onze politieke verantwoordelijkheid besluiten te nemen over de toekomst, rekening houdend met eerder genomen democratische besluiten.  Immers, op basis daarvan zijn plannen gemaakt en in ontwikkeling gezet. Het is een verantwoordelijkheid van de gezamenlijke partners, de gemeenten Zwolle en Kampen en de Provincie en met de vernieuwde afspraken wordt dit ook nog eens een keer bevestigd. Dat door de vele ontwikkelingen vanaf 2008 tot heden er opnieuw onderhandeld moest worden over de afspraken, is ons duidelijk.

Hanzedagen
Toen ik 12 jaar geleden, met mijn gezin, kwam wonen in de prachtige binnenstad van Kampen heeft de stad mij verrast en mijn hart gestolen. Een prachtige Hanzestad met een bruisend hart, waar creativiteit en ondernemerschap groeien en waar de mensen de stad maken. Ik verheug me erop dat ik samen met alle inwoners, bedrijven, instellingen, verenigingen straks gastvrij de vele bezoekers mag ontvangen. En er voor zorgen dat al die bezoekers Kampen óók in hun hart sluiten. We gaan er samen iets moois van maken!