Thorbeckepenning voor Benny Wezenberg

Landelijk VVD-voorzitter Henry Keizer was speciaal naar de algemene ledenvergadering van de VVD Kampen/IJsselmuiden gekomen, om Benny Wezenberg de Thorbeckepenning te overhandigen. Een eer die maar weinig VVD-ers is gegund.

De Thorbeckepenning is sinds 1983 de hoogste onderscheiding die het partijbestuur van de VVD kan toekennen. Hij wordt alleen in uitzonderlijke gevallen toegekend, aan leden die zich langdurig voor de partij hebben ingezet.

Benny Wezenberg heeft dan ook een lange en constructieve carrière binnen de VVD Kampen/IJsselmuiden achter de rug. Benny werd VVD lid in 1982 en heeft sindsdien vele functies bekleed en een actieve bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de lokale afdeling. Benny is tot begin 2016 voorzitter geweest. Henry Keizer roemde Benny voor zijn uitzonderlijke inzet en als kundig bestuurder en geboren ondernemer. Hoewel hij geen officiële functie meer bekleed, blijft Wezenberg actief in de partij.